KLAN. HONOR PONAD ŻYCIE, ADRIENNE YOUNG


Tytuł oryginału: Sky in the Deep
Autor: Adrienne Young
Liczba stron: 293
Tłumaczenie: Grzegorz Gołębski
Wydawnictwo: Young
Data wydania: 17 kwietnia 2019

Siedemnastoletnia Eelyn urodziła się po to, aby walczyć u boku swoich pobratymców z plemienia Asków w odwiecznej wojnie z plemieniem Rikich. Jej życie jest brutalne, ale dziewczyna kieruje się prostą zasadą, która głosi, że musi walczyć, aby przetrwać.
Pewnego dnia Eelyn przeżywa szok – widzi swojego brata walczącego po stronie wroga. Brata, którego śmierć zobaczyła na własne oczy pięć lat temu. Brata, który okazał się zdrajcą.
Wojowniczka trafia w niewolę do wioski plemienia Rikich, gdzie zmierzy się ze srogą zimą i atakami bezlitosnych wrogów rodem z legend. Aby uciec, musi zaufać Fiskemu, przyjacielowi jej brata. Razem będą zmuszeni zjednoczyć zwaśnione klany, by stawić czoła wspólnemu wrogowi.
- Wydawnictwo Young

Są takie książki, które zachwycają już od pierwszych stron i najchętniej nie odkładałoby się ich, aż do ostatniego rozdziału. Klan to zdecydowanie jedna z nich. Czytając ją zatraciłam się do tego stopnia, że nawet nie zorientowałam się, kiedy ją skończyłam. Miałam ochotę zacząć od początku, żeby ponownie przeżywać wszystko z głównymi bohaterami. Właśnie po tym poznaje się dobre książki.

Pierwszy raz spotkałam się z fabułą osadzoną w realiach świata wikingów. Mnóstwo przemocy, bitew oraz dzikości nadały tej książce naprawdę niepowtarzalny, mroczny klimat. Nie był on jednak opisany w brutalny, czy gorszący sposób, wręcz przeciwnie. Adrienne Young posługuje się wyjątkowo lekkim i obrazowym piórem, dzięki czemu przez Klan się wręcz płynie.  

Historia Eelyn jest jednak nieco przewidywalna i jej rozwój mnie osobiście nie zaskoczył. Zauważyłam to dopiero po skończeniu książki, w której naprawdę  dużo się dzieje. Klan jest przepełniony akcją, dzięki czemu nie da się przy nim nudzić. 

Uwielbiam głównych bohaterów! Są wykreowani niezwykle realnie, a ponadto wzbudzają ogromną sympatię. Szczególnie polubiłam Eelyn. To wręcz genialna żeńska postać. Rzadko się zdarza, że kobiety w książkach mnie nie irytują. Eelyn była zarazem silna, pewna siebie i rozważna. Nie podejmowała pochopnych decyzji, wszystko musiała przemyśleć i właśnie to niezwykle mi w niej imponowało. Nie mogę też pominąć jej rozwoju w trakcie całej historii. Z kolei Fiske to mój kolejny książkowy mąż. To atrakcyjny, nieco mrukliwy i groźny wojownik, który zyskał moja sympatię od samego początku...

Klan jest pewnego rodzaju powiewem świeżości w fantastyce młodzieżowej. Adrienne Young napisała książkę, która nie tylko zapada w pamięć, ale także sprawia, że czytelnik nie może się doczekać, aż wróci do tej wspaniałej historii. Piękny język i wciągająca fabuła sprawiły, że będzie to jedna z moich ukochanych książek. Zdecydowanie powinniście ją przeczytać!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Young 


78 komentarzy:

  1. Czuję się zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo lubię takie opowiadanka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Historia brzmi bardzo interesująco, w dodatku akcja dzieje się w bardzo ciekawej kulturze. Na pewno sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie tytuły a Ty jeszcze taka recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytam na pewno, bo brzmi calkiem interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem lubie sobie poczytać cos w takim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  8. strasznie lubię takie historie, na pewno zakupię :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam książki, które wciągają i pochłaniają. Chętnie i tą sprawdzę, czy połknę ją w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. brzmi ciekawie, musze przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi bardzo interesująco i całkiem oryginalnie. Czuję się zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak dla mnie książka jest idealna

    OdpowiedzUsuń
  13. Tę książkę mam już w planie :):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba spróbuję tego autora choć nie miałam przekonania

    OdpowiedzUsuń
  15. super książka, wciągajaca ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka w sam raz dla mojej siostry, więc na pewno polecę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale zbieg okoliczności, dostałam ją na urodziny. Ale jeszcze nie zaczęłam czytać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytam ja nadarzy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Skoro jest to pozycja z kategorii ulubione to na pewno sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. biorę ze sobą na wakacje !

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie zachęciłaś mnie do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna książka. Jedna z lepszych jakie ostatnio czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Brzmi ciekawie, jeśli będzie okazja chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam tą książkę. Po prostu mnie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bede musiała ją przeczytać. Skoro tak ja zachwalacie

    OdpowiedzUsuń
  26. Idealna książka dla mojej siostry, która cierpi na "to już przeczytałam" :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie chce przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Klan przeczytałam po Twojej recenzji, dzięki bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świat wikingów brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Brzmi nieźle, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Rozejrzę się za tą książkę, dzięki za recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przeczytałem, niesamowita książka warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  33. Przeczytałem bardzo dobra książka

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawa recenzja, na pewno się skusze

    OdpowiedzUsuń
  35. Polecam ten artykuł

    Bardzo przejrzyście napisane

    OdpowiedzUsuń
  36. You’re so interesting! I don’t believe I’ve truly read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

    CBSE Schools In Chittoor
    CBSE Schools In Cuddapah
    CBSE Schools In East Godavari
    CBSE Schools In Guntur
    CBSE Schools In Kakinada
    CBSE Schools In Krishna
    CBSE Schools In Kurnool
    CBSE Schools In Nellore
    CBSE Schools In Prakasam
    CBSE Schools In Rajahmundry

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawie się zapowiada, nie znałam tego tytułu. Fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.