SERIA HAKER, MEREDITH WILD

Autor: Meredith Wild
Seria: Haker (#1 - #5)
Tłumaczenie: Aldona Możdżyńska
Wydawnictwo: Burda książki

Opis pierwszej części: 

Erica Hathaway musiaÅ‚a wczeÅ›nie nauczyć siÄ™ samodzielnoÅ›ci. Jako jedenastolatka straciÅ‚a matkÄ™, nie zna swojego ojca. Kilka dni po skoÅ„czeniu studiów spotyka siÄ™ z inwestorami, od których zależy los jej nowo utworzonej firmy. Przewodniczy im arogancki i niezwykle pociÄ…gajÄ…cy biznesmen, który wdaje siÄ™ z niÄ… w irytujÄ…ce gierki. 
Blake Landon - miliarder i rzekomy haker -zawsze dostaje to, czego chce. zafascynowany osobowoÅ›ciÄ… i urodÄ… Eriki, pragnie jej od chwili, kiedy jÄ… po raz pierwszy zobaczyÅ‚. Chce jÄ… zdobyć i podporzÄ…dkować sobie. Kiedy jednak odkrywa mroczny sekret z przeszÅ‚oÅ›ci dziewczyny, nie tylko traci jej zaufanie, ale naraża na niebezpieczeÅ„stwo jej życie. 

- Wydawnictwo Burda Książki


Ta seria naprawdÄ™ mi siÄ™ podoba. W ostatnim czasie mam ochotÄ™ na niezobowiÄ…zujÄ…ce lektury, a cykl Haker byÅ‚ dokÅ‚adnie tym czego potrzebowaÅ‚am. Co prawda nie ma w nim niczego odkrywczego, momentami nawet wydawaÅ‚o mi siÄ™, że Merdith Wild na siÅ‚Ä™ staraÅ‚a siÄ™ upodobnić swojÄ… książkÄ™ do "PięćdziesiÄ™ciu twarzy Greya". OsobiÅ›cie uważam ten zabieg za zupeÅ‚nie niepotrzebny. Jej pomysÅ‚ jest dużo lepszy, nie wspominajÄ…c już o stylu. 

Zdecydowanym plusem jest to, że wÄ…tki, które poczÄ…tkowo wydajÄ… nam siÄ™ nieznaczÄ…ce, potem stajÄ… siÄ™ głównÄ… osiÄ… fabuÅ‚y. Widać, że autorka dokÅ‚adnie wszystko przemyÅ›laÅ‚a i zaplanowaÅ‚a wczeÅ›niej każde wydarzenie. CieszÄ™ siÄ™ też, że akcja nie obracaÅ‚a siÄ™ tylko wokół seksu. ByÅ‚ taki moment, chyba w drugiej części, że już zaÅ‚amywaÅ‚am rÄ™ce i prawie przerwaÅ‚am czytanie przekonana, że ciÄ…g dalszy to bÄ™dÄ… tylko sceny erotyczne. Na szczęście tak siÄ™ nie staÅ‚o i Meredith Wild ponownie bardziej skupiÅ‚a siÄ™ na fabule. Zdecydowanie najbardziej podobaÅ‚ mi siÄ™ tomy czwarty. Wydaje mi siÄ™ jednak, że caÅ‚a seria mogÅ‚a siÄ™ zakoÅ„czyć wÅ‚aÅ›nie na nim. Niewiele by wtedy straciÅ‚a, a czytelnik nie miaÅ‚by wrażenia, że piÄ…ta część jest pisana trochÄ™ dla pieniÄ™dzy.  

Przez pięć tomów bohaterowie zdążyli siÄ™ bardzo zmienić. Ciężko jest mi jednoznacznie ich ocenić, bo z każdÄ… kolejnÄ… częściÄ… miaÅ‚am o nich zupeÅ‚nie inne zdanie. MogÄ™ jednak stwierdzić, że Blake zyskaÅ‚ u mnie dużo wiÄ™kszÄ… sympatiÄ™, niż Erica. Zapewne nikt z Was nie jest tym faktem zdziwiony, bo wszyscy wiemy jak irytujÄ…ce potrafiÄ… być główne bohaterki. Nie oznacza to jednak, że nie polubiÅ‚am Eriki. WrÄ™cz przeciwnie, w wielu momentach wzbudzaÅ‚a ona mojÄ… wielkÄ… sympatiÄ™. Po przeczytaniu caÅ‚ej serii mam jednak wrażenie, że tak Blake, jak i Erica trochÄ™ za bardzo lubili dramatyzować. Nieraz z maÅ‚ej sprawy robili ogromnÄ… aferÄ™, co mnie denerwowaÅ‚o. Wydaje mi siÄ™, że to ich najwiÄ™ksza wada. 

Może nie bÄ™dzie to moja ukochana seria, do której bÄ™dÄ™ wracać, ale na pewno mogÄ™ ja Wam polecić. SpÄ™dziÅ‚am przy niej miÅ‚o czas i zdecydowanie nie żaÅ‚ujÄ™, że jÄ… przeczytaÅ‚am. Ma ona parÄ™ wad i zdecydowanie nie jest wybitna, ale jeÅ›li szukacie lekkich książek to cykl Haker bÄ™dzie dla Was idealny. 

2 komentarze:

  1. Lubię, gdy autor wraca do wątków pobocznych. Dzięki temu czuję, że wszystko ma w powieści znaczenie, przez co zyskuje ona w moich oczach na dopracowaniu :) ta seria gdzieś mi mignęła - nie wiem tylko gdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowany plus w powieściach - szczególnie tego typu. Nie ma się wrażenia, że coś wychodzi przypadkiem i jest niedopracowane.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.