To skomplikowane Julie, Jessica Park

20:57:00

"Zanim Julie zamknęła komputer, skopiowała ich rozmowę i wkleiła ją do pliku tekstowego. Tak, to było żenujące i nieco naiwne, ale lubiła zachowywać wszystkie ich rozmy, żeby móc je sobie później poczytać. Tę na pewno przeczyta ponownie. Wiele razy"

Książka opowiada o Julie, młodej studentce rozpoczynającej swoje życie w Bostonie. Na skutek niefortunnego zdarzenia dziewczyna zmuszona jest zamieszkać w domu  Watkinsów. Rodzina składa się z Matta- studenta, który nie umie nawiązywać kontaktów z rówieśnikami, Celeste- zamkniętej w sobie nastolatki z wyjątkowo dziwnym zwyczajem oraz rodziców, których wiecznie nie ma. Jedyną normalną osobą jest Finn, z którym Julie może kontaktować się niestety tylko na czacie. Początkowa przyjaźń przez Internet zamienia się w uczucie. To niezwykle niepokoi dziewczynę. Po wielu tajemniczych wydarzeniach Julie zaczyna zadawać sobie pytanie, jaki sekret skrywa ta rodzina... 

"To skomplikowane Julie" nie jest książką dla każdego. Po jej skończeniu nadal mam wątpliwości, czy mi się podobała. Zazwyczaj czuję dużą przyjemność pochłaniając kolejną powieść, ale niestety ta tylko mnie irytowała. Sięgnęłam po nią, ponieważ została mi polecona, ale chyba należę do tych osób, których do siebie nie przekonała ... 
 
Mimo to fabuła książki jest bardzo ciekawa i oryginalna. Autorka trzyma nas do końca w napięciu, nawet po rozwiązaniu tajemnicy. Wątek miłosny jest lekki, mimo że odgrywa znaczną rolę. Zabawne było snucie domysłów, bo okazywały się one prawdziwe. Niestety całość została zburzona przez bohaterów książki, którym teraz poświęcę bardzo obszerny akapit.
 
Nie byłam w stanie polubić bohaterów wykreowanych przez autorkę. Jest ich dość sporo, a znieść mogłam tylko Finna (i to nie we wszystkich momentach). Bardzo nie lubię książek, w których nie ma choć jednej osoby, którą jestem w stanie zaakceptować. Tak więc pokuszę się o krótkie, bardzo subiektywne scharakteryzowanie paru z ich. Na pierwszy ogień pójdzie Julie- niekonsekwentna, naiwna dziewczyna, która nie wie czego chce od życia. Następny jest Matt- geek szczycący się tym, że nosi dziwne koszulki i nie rozmawia z ludźmi. Celeste to zamknięta w sobie nastolatka, którą poznajemy dopiero pod koniec książki. Wreszcie przejdę do Finna. Znamy go tylko z wiadomości i zdjęć wysyłanych do Julie.
 
Wydawnictwo spisało się bardzo dobrze. Czcionka jest dobrze dobrana, a kartki nie są białe, więc nie męczą oczu. Nie zauważyłam żadnych błędów ani literówek. Muszę jednak stwierdzić, że nie podoba mi się okładka. Złote kropki otacząjące twarz "modelki z okładki" z nieznaną mi symboliką niszczy całe dobre wrażenie. Dużo bardziej pasowałby tutaj czat lub po prostu komputer.
 
Nie chcę Wam tej książki polecać, ani do niej zniechęcać.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu OMG books
________________________________________________________________________
Jessica Park, To skomplikowane Julie, stron 315, Wydawnictwo OMG books
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska

3 komentarze:

  1. Ja jednak jestem ciekawa tej książki. Ma wady i zalety. Nie wiem tylko, czy zniosłabym, aż tylu bohaterów taki miszmasz znacznie mi nie odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo dobrego słyszałam o tej pozycji, ale jakoś nie mogę się do niej przekonać. To co piszesz o bohaterach mnie niepokoi, bo również muszę mieć choć jedną postać, którą polubię. Okładka też mi się nie podoba - oryginalna jest lepsza. Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła rzeczywiście przedstawia się interesująco. Mogłabym się skusić.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.