MARIONETKA, AMO JONES

18:00:00

Tytuł oryginału: The Broken Puppet
Autor: Amo Jones
Seria: Elite King's Club (#2)
Liczba stron: 275
Tłumaczenie: Monika Wiśniewska
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 17 maj 2018

Madison Montgomery musi uciekać. Została zdradzona, upokorzona i poznała sekrety chłopaków z Elite Kings Club. Zostało jej bardzo mało czasu. Jeden zły krok, jedna zła decyzja mogą sprawić, że dziewczyna zniknie na zawsze.
Pomoc przychodzi z niespodziewanej strony. Madison zdobywa fałszywe dokumenty i szybko opuszcza kraj. W ucieczce towarzyszy jej najlepsza przyjaciółka, która też nie ma nic do stracenia. Dziewczyny będą szukały bezpiecznego miejsca jak najdalej od „Królów”, a w szczególności od jednego z nich.
Od tej chwili Madison będzie musiała uważać i stale oglądać się za siebie. Jednak czy podróż na koniec świata wystarczy? Jak długo będzie ignorować uczucie, które zrodziło się do bardzo złego chłopaka?
- Wydawnictwo Kobiece


Srebrny Łabędź mimo, że bardzo mi się podobał, nie był według mnie wybitną książką. Był raczej tzw. "guilty pleasure", które wzbudzało wiele emocji, niestety nie zawsze pozytywnych. Zaczynając Marionetkę miałam nadzieję, że Amo Jones wyeliminuje większość minusów i drugi tom tej serii stanie się jedną z moich ulubionych książek. Czy dostałam to, czego oczekiwałam? 

Fabuła Marionetki jest tak samo zawiła, jak w przypadku Srebrnego Łabędzia. Co rusz mamy tutaj jakąś nową tajemnicę, bohaterów, czy wątek. To wszystko jest jednak dużo mniej chaotyczne, niż w pierwszym tomie. Amo trochę "uspokoiła" swój styl pisania i przestała skakać pomiędzy wydarzeniami. Jednak poza tym pióro pisarki za bardzo się nie zmieniło. Pod tym względem obie książki są porównywalne. W dalszym ciągu mamy mroczny klimat i lekkie, ale obrazowe opisy. Ponownie też historię się pochłania i nie ma opcji oderwania się od niej, aż do ostatniej strony. 

Na początku pierwszego tomu bardzo lubiłam Madison. Potem nagle stała się jedną z tych dziewczyn, które dają sobą pomiatać i robią wszystko, co się im powie. Całe szczęście, że w drugiej części z powrotem zmieniła się w pewną siebie i silną kobietę. Nadal jednak niesamowicie mnie wkurzała, zwłaszcza tym, że podejmowała decyzje pod wpływem chwili. Była też strasznie lekkomyślna. 

Po pierwszym tomie autorka pozostawiła nas z wieloma pytaniami bez odpowiedzi. Nie wyjaśniła praktycznie niczego i przyznam, że niesamowicie mnie wtedy to zdenerwowało. Oczywiście był to specjalny zabieg, aby czytelnik sięgnął po następną część. Jednak ja osobiście, strasznie tego nie lubię. Dlatego miałam nadzieję, że pisarka nie zrobi tego ponownie w Marionetce. Niestety pod tym względem się rozczarowałam. I tym razem Amo Jones pozostawiła czytelnika z mnóstwem niewyjaśnionych spraw, nie tylko z tej części, ale także poprzedniej. 

Mimo, że  Marionetka, podobnie jak Srebrny Łabędź, ma swoje wady, chciałabym bardzo polecić Wam tę powieść. Czytałam ją z zapartym tchem i tak, jak poprzedni tom spowodowała u mnie książkowego kaca. Po jej skończeniu moja szczęka sięgała podłogi. Naprawdę długo nie mogłam się po niej pozbierać. Dlatego nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć: Koniecznie przeczytajcie Marionetkę!


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Kobiece


1 komentarz:

  1. Mnie bardzo podoba się ta seria, przy Marionetce tak samo szybko minął mi czas, jak przy pierwszym tomie :) Nie mogę doczekać się kolejnej części :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.