PODSUMOWANIE ROKU [2017]

13:07:00
Rok 2017 mamy za sobÄ…, a wiÄ™c wypadaÅ‚oby zrobić jakieÅ› podsumowanie. Mam wrażenie, jakby zleciaÅ‚ zaledwie jeden dzieÅ„, a tak naprawdÄ™ minęło aż 12 miesiÄ™cy! Tyle siÄ™ u mnie w tym czasie wydarzyÅ‚o, miÄ™dzy innymi wÅ‚aÅ›nie na blogu i instagramie. 

Rok 2017

W 2016 roku przeczytaÅ‚am 128 książek i jako cel na 2017 zaÅ‚ożyÅ‚am sobie 130. Niestety wyzwania tego nie udaÅ‚o mi siÄ™ osiÄ…gnąć i mój wynik to 98. Jestem jednak z niego bardzo zadowolona, bo przecież w czytaniu wcale nie chodzi o liczby (mimo, że fajnie by byÅ‚o powiedzieć, że przeczytaÅ‚o siÄ™ 365 książek ;). Z ciekawoÅ›ci dodaÅ‚am do siebie liczbÄ™ stron i wyszÅ‚o mi 40 924, czyli 112 stron dziennie...

To byÅ‚ zdecydowanie dobry rok pod wzglÄ™dem przeczytanych książek. Ciężko byÅ‚o mi wiÄ™c wybrać zaledwie 3 najlepsze, a jeszcze trudniej tÄ™ najgorszÄ…. Dlatego postanowiÅ‚am nie szukać na siÅ‚Ä™. 


Najlepsze książki roku 2017: 

Dwór mgieł i furii, Sarah J. Maas
- ÅšwiatÅ‚o, które utraciliÅ›my, Jill Santopolo <recenzja>    
- Tysiąć pocaÅ‚unków, Tillie Cole <recenzja>

NajwiÄ™ksze pozytywne zaskoczenie roku 2017 
(czyli najlepsze książki zaraz po tych najlepszych) : 

- Luonto, Melissa Darwood <recenzja>
- King, T.M. Frazier
- Twoim Å›ladem, Meredith Walters <recenzja>


NajwiÄ™ksze rozczarowanie roku 2017: 

- ZÅ‚y Romeo, Leisa Rayven <recenzja>
- Confess, Colleen Hoover

Rok 2017 byÅ‚ równie dobry w kwestii bloga i Instagrama. Niestety, nigdzie nie zapisaÅ‚am ilu Was tutaj byÅ‚o na koniec 2016 roku, wiÄ™c nie mam porównania. ParÄ™ dni temu przybyÅ‚ jednak 51 obserwator, co jest dla mnie ogromnÄ… motywacjÄ…. Jestem wdziÄ™czna każdej osobie, która pozostaje tutaj na dÅ‚użej. PamiÄ™tam jednak, że na Instagramie koÅ„czyÅ‚am rok z 250 obserwatorami, a teraz jest ich już 767. Przyznam siÄ™, że w ostatnim czasie Å‚atwiej jest mi coÅ› opublikować tam, niż tutaj. Pisanie postów jest czasochÅ‚onne wiÄ™c nie jestem w stanie poÅ›wiÄ™cać blogowi tyle czasu ile bym chciaÅ‚a. 



UdaÅ‚o mi siÄ™ również nawiÄ…zać współpracÄ™ z paroma wydawnictwamiZ niektórymi z nich tylko jednorazowo, z innymi na dÅ‚uższy okres. Jestem z tego bardzo dumna. DziÄ™kujÄ™ każdemu wydawnictwu, które mi zaufaÅ‚o. 

Na sam koniec policzyÅ‚am książki znajdujÄ…ce siÄ™ na mojej biblioteczce i wyszÅ‚o mi 268. Ciężko powiedzieć, czy jest to duża liczba. Zapewne w spoÅ‚ecznoÅ›ci czytelników dość przeciÄ™tna. Mam jednak zamiar jÄ… powiÄ™kszać, bo kupowanie książek sprawia mi ogromnÄ… radość. 


Plany i postanowienia na rok 2018 

W 2018 roku chciaÅ‚abym przeczytać przynajmniej 52 książki, a jeÅ›li siÄ™ uda 100. Nie wiem ile bÄ™dÄ™ miaÅ‚a czasu, bo we wrzeÅ›niu zaczęłam liceum i mam go mniej niż przepuszczaÅ‚am. Oprócz tego, chciaÅ‚abym też wziąć udziaÅ‚ w wyzwaniu "Przeczytam tyle ile mam wzrostu". Podjęłam siÄ™ go w roku 2017, ale niestety zgubiÅ‚am listÄ™, na której miaÅ‚am zapisany wynik z okoÅ‚o 4 miesiÄ™cy. Być może nie jest to dużo i mogÅ‚abym jÄ… odtworzyć, ale chyba jestem zbyt leniwa ;) ChciaÅ‚abym też otworzyć siÄ™ na nowe gatunki literackie. PlanujÄ™ zabrać siÄ™ za przynajmniej jeden kryminaÅ‚, thriller i science fiction. No i oczywiÅ›cie chcÄ™ wreszcie przeczytać jakÄ…Å› książkÄ™ po angielsku. 

Mam też zamiar publikować regularnie posty. Tak wiem, że już to obiecywaÅ‚am, ale tym razem naprawdÄ™ bÄ™dÄ™ staraÅ‚a siÄ™ zamieszczać jeden post tygodniowo. To daje 52 posty w 2018 roku. Trzymajcie za mnie kciuki! 

Koniecznie dajcie mi znać jak wyglądał Wasz rok 2017. Jesteście zadowoleni z tego ile i jakie książki przeczytaliście?

2 komentarze:

Obsługiwane przez usługę Blogger.